Jak promować stronę w Krakowie?

Jak promować stronę w Krakowie?

Masz firmę i zastanawiasz się, jak mógłbyś zwiększyć jej zasięg wśród klientów ze stolicy Małopolski? Z pewnością wiesz, jak wiele opcji daje Internet. Jednak założenie samej strony internetowej to za mało. Musi mieć ona jeszcze odpowiednią pozycję! A jak o to zadbać? Przekonaj się, jak efektywnie promować swoją witrynę!

Pozycjonowanie w Krakowie, czyli dlaczego warto postawić na lokalne SEO?

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo działa na określonym obszarze, powinieneś postawić na lokalne pozycjonowanie. W Krakowie znajdziesz różne firmy, które oferują pomoc w tym zadaniu. Co jednak oznacza podany wyżej termin? Local SEO to szereg działań mających pomóc z jednej strony użytkownikom sieci dotrzeć do usług i produktów dostępnych w ich najbliższej okolicy i to bez konieczności określania konkretnej lokalizacji (wyszukiwarka wykorzystuje informacje geolokalizacyjne). Z drugiej – prace te umożliwiają lepsze wypromowanie witryny biznesu działającego na określonym obszarze.

Dla pozycjonowania lokalnego bardzo ważne jest m.in. linkowanie witryny pod konkretne frazy – nie tylko branżowe, ale i związane z lokalizacją. Mogą one być nazwą miasta, dzielnicy, ulicy, ale i powiatu czy województwa. Z drugiej strony pożądane są słowa kluczowe z tzw. długim ogonem, czyli szeregiem fraz pomocniczych, mocno dookreślających wyszukiwanie. Ponadto dużą rolę gra optymalizacja samej strony pod względem technicznym, jak i działania off-site, czyli np. stworzenie wizytówki w Google Moja Firma.

Jak to działa w praktyce? Wyobraź sobie, że pani Iksińska szuka w swojej najbliższej okolicy dobrego fryzjera. Wobec tego wpisuje taką lub podobną frazę w wyszukiwarkę, np. w telefonie. Po wysłaniu zapytania Google wyświetla jej propozycje z sąsiedztwa. Nie musi ona dodawać, że interesuje ją stolica Małopolski – dzięki temu, że ma włączone usługi lokalizacji, algorytmy automatycznie dopasowują najlepsze rezultaty. Aby jednak linki pokazały się na szczycie wyszukiwania, strona musi być odpowiednio zoptymalizowana – m.in. pod kątem fraz, treści i technicznym. W tym może pomóc sprawdzona agencja SEO działająca w Krakowie.

Jakie firmy skorzystają najbardziej na lokalnym pozycjonowaniu?

Komu opłaca się taka usługa? Zasadniczo niemal każdej firmie. Największe korzyści jednak odnotowują przedsiębiorstwa działające na konkretnym obszarze. Local SEO więc to idealne rozwiązanie dla działalności usługowych, w tym np.:

  • restauracji,
  • kin,
  • hydraulików,
  • lekarzy,
  • salonów piękności…

… i innych działalności. Agencja taka może również skutecznie wesprzeć małe sklepy, dzięki czemu staną się one bardziej „widoczne” dla osób poszukujących konkretnych towarów. Warto pamiętać, że także duże przedsiębiorstwa mogą wykorzystać pozycjonowanie lokalne na swoją korzyść, szczególnie jeśli chcą dotrzeć do określonego grona odbiorców.

Postaw na współpracę ze specjalistami!

Aby odnieść sukces w sieci ze swoją stroną, warto korzystać z pomocy wykwalifikowanych profesjonalistów. Dobra agencja SEO z Krakowa powinna przede wszystkim dobrać rozwiązania indywidualnie do potrzeb klienta. Zwróć na to uwagę przy doborze takiego partnera. To ważne, gdyż chodzi nie tylko o sukces w sieci, ale i w biznesie.